Wanneer u apparatuur ter reparatie/onderhoud naar ons toe wilt sturen, dient deze vooraf per e-mail of telefonisch aangemeld te worden.
Deze melding kan gemaild worden naar retouren@huismanmedisch.nl.
In overleg halen wij de apparatuur, aan de hand van een vaste routelijst/per dag binnen onze regio, of via een externe transporteur, bij jullie op.
Hier brengen wij € 15,00 (excl. BTW) voor in rekening.
Wij stellen, voor het verantwoord aanleveren van apparatuur, uw medewerking en begrip op prijs.
Wanneer niet aan bovenstaand protocol wordt voldaan, zijn wij genoodzaakt Decontaminatiekosten medische apparatuur ad € 22,64 (excl. BTW) per apparaat in rekening te brengen.
Decontaminatie-procedure:
In de werkomgeving is het niet alleen belangrijk om te werken met veilige en goedgekeurde apparaten, onze gezondheid is net zo belangrijk.
Ter bescherming van uw- en ons personeel, is het noodzakelijk dat alle apparatuur vrij is van virussen en/of bacteriën.
Het is niet waarneembaar of er op een apparaat verkeerde micro-organismen zitten.
Wij kunnen daarom alleen (elektrische) apparatuur in behandeling nemen die:
- Adequaat is SCHOONGEMAAKT of ONTSMET (met bijvoorbeeld 70% alcohol)
- Voorzien is van een aansluitsnoer
- Goed verpakt en afgesloten in een plastic zak/hoes is.
- Aan de buitenkant van de plastic zak/hoes voorzien is van een decontaminatie – (DECO)formulier;
- Apart verpakt is, met een ingevuld DECO-formulier!**
(ingevuld en ondertekend door een bevoegd persoon)
**Op het DECO-formulier dient duidelijk te worden aangegeven wanneer het om een apparaat met een mogelijke MRSA-bacterie, of andere soort besmetting gaat.